Helg!

Efter att jag lämnat av Nya på Surf Camp hade jag lite ledig tid för mig själv. Så jag lånade bilen och stack och kollade lite affärer. Har inte haft riktigt tid att sticka någonstans tidigare och när jag väl haft tid så har det bara inte blivit av att jag åkt någonstans eftersom det är en bit att köra. Men igår blev det äntligen av och det var roligt! Hittade inte så mycket, bara lite småsaker som kan vara kul och "bra att ha", haha. Men det var roligt att bara kolla runt lite. På väg hem efter att jag hämtat upp Nya igen frågade jag henne om hon var sugen på frozen yogurt (för det var jag i alla fall!!), och det var hon också! Så det blev en tur till Yozio som är ett ställe som ligger hyfsat nära där jag bor. Deras frozen yogurt är sååå god och med alla dessa tillbehör!! Ahh så gott!! När vi kom hem var Nicole, min värdmamma, på väg ut för lite shopping och frågade om jag ville hänga med. Självklart ville jag det!! Så jag slängde i mig lite mat innan vi stack till Costco, Target, en stor skoaffär och någon annan stor affär. Denna helgen är det taxfree weekend på många ställen här vilket innebär att man betalt priset som står på hyllan! Yeey!! Tycker det är så drygt att de alltid lägger på skatten efteråt här annars! Varför inte bara göra det innan och ha de rätta priset på hyllan?! Man tror att allt är så billigt men när man sen kommer till kassan så fattar man varför...!! Så Tummen upp för taxfree weekend!! 
 
Idag är det lördag vilket innebär day off och sovmorgon!! Underbart!! Efter lite filmtittande, facebookande och skypande så blev det stranden resten av dagen med familjen. Havet var ganska lugnt idag. Skönt! Gillar inte när det är allt för stora vågor, men idag var det perfekt! Låg i flöt runt i vattnet hur länge som helst! Ahh det är sååå skönt i vattnet just nu! Inte ens kallt när man går i! Brukar frysa efter typ 2 min annars men det gör man absolut inte här! Älskar det!!! Efter timmar av sol och bad begav jag mig iväg för en liten löparrunda längs stranden. Brukar inte tycka det är så kul att springa men idag var det bara sååå härligt! Benen bara gick hur lätt som helst!! Älskar den känslan!! När jag kom tillbaka sen lagom trött och svettig sprang jag direkt ut och kastade mig i havet! Finns inte ord för hur skönt det var!!!
Avslutade dagen med lite Ben & Jerry's som jag köpte igår för ca 21 kr!!!
 
UNDERBAR DAG!!! ÄLSKAR USA!!!
 
 
Nya käkar frozen yougurt :)

Kommentarer
Postat av: Malin Rosén

Åh! Vad kul det är att följa ditt liv i USA Linnea. :) Jag saknar dig så himla mycket bara! :D

2012-08-08 @ 08:53:19
URL: http://vinnarbilder.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0