24 Januari 2012 – Intervju hos STS

Efter att jag skickat in min ansökan hos STS Au Pair blev jag kallad till en intervju på engelska.

Idag var det dags!!! Har varit nervös för detta jättelänge! Mest eftersom jag inte känner mig så bekväm med att prata engelska. Har haft massa oros-tankar som snurrat i huvudet, tänk så tycker de att jag pratar för dålig engelska, tänk om jag inte vet alls vad jag ska svara på vissa frågor osv. Men nu i efterhand så var det faktiskt inte så farligt! Tjejen som intervjuade mig var hur trevlig som helst vilket gjorde det hela betydligt lättare. Vi satt hemma i hennes lägenhet, drack saft och lyssnade på musik samtidigt som hon ställde lite frågor, så allting var väldigt avslappnat. Intervjun började med personlighets frågor. Lite samma som frågorna man har besvarat på sitt Au Pair-room. Därefter fick man förklara vad man gjort i olika situationer, tex ”Vad gör du om ett barn trillar och slår sig allvarligt?”. Jag fick också besvara olika frågor om vad för typ av familj jag kan tänka mig att hamna i. Sen kom den värsta delen av hela intervjun, läsa en text högt på engelska! USCH säger jag bara!! Det gick inte specielt bra, men det verkade inte var några problem ändå som tur var. Det sista jag fick göra var att besvara 70 frågor om mig själv. På varje fråga fick jag välja mellan aldrig, sällan, ibland, ofta eller väldigt ofta att kryssa i. En del av frågorna var lite konstiga tycker jag tex ”Brukar du slänga saker på folk när du blir arg?” ”Har du massa tankar som åker ut och in i huvudet hela tiden?” ”Ibland när du sitter i bilen, glömmer du då vart du är på väg?”. Efter att jag besvarat alla frågorna var intervjun klar och vi började prata på Svenska igen. Innan jag åkte hem ställde jag lite egna frågor som jag hade. Allt som allt tog det ca 2 timmar. På väg hem kändes det skönt att intervjun äntligen var klar och att det faktiskt hade gått bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0