Nantahala Outdoor Center

Idag var det äntligen dags att åka till Nantahala för att prova på wild water rafting och ziplining! Har sett fram emot detta så sjukt mycket!! Efter ca 8 timmars bilfärd var vi framme uppe i bergen i Nantahala där vi skulle spndera vår fartfyllda helg. På lördagsmorgon var det dags!! På med våtdräkt och flytväst och sen bar det iväg mot floden där vi skulle prova på wild water rafting! Ahh så sjukt excited!! Vi hoppade i båtarna och flöt iväg med strömmen. På vissa ställen var vattnet ganska lugnt men då hade man tid att titta på den vackra naturen. På båda sidorna om floden fanns det berg och massor med träd som började skifta färg lite lätt. Riktigt fint! På andra ställen var floden lite tuffare så man fick se till att hålla i sig så gott man kunde så att man inte trillade ur! Vattnet var inte speciellt varmt och jag tror inte där var någon som klarade att hålla sig torr genom hela turen. Inte ens lite torr! Jag var i alla fall genomblöt från topp till tå! Men det är ju så det ska vara! Hade ju inte varit lika kul och inte lika spännande om man var helt torr när man kom fram. Efter ca 2 timmar på floden kom slutspurten. Strömmen var stark och båten guppade ordentligt och sen kom en våg och sköljde över en! DET VAR KUL!!! Efter wild water raftingen stack vi alla tillbaka till stugan för en bit man innan det var dags för nästa äventyr - Ziplining. Vi tog på oss hjälm och varsin sele och knäppte fast os en och en till linbanan sen var det bara att kasta sig ut i luften! Härlig känsla att bara flyga genom luften! Efter zipliningen fanns även en slags äventyrsbana högt uppe i luften där man fick gå balansgång, klättra i spindelnät, ta sig fram på smala träbitar osv. Det var också väldigt roligt. På kvällen blev det först lite chill i stugan med god mat och spel innan vi stack till typ en bar/uteställe. Inte varje dag man är ute med 12 mammor! Men det var trevligt det också! På söndagen käkade vi en god frukost tillsammans innan vi packade ihop sakerna och började köra hemåt. En riktigt grym helg måste jag säga! Är så glad att jag fick chansen att prova på detta! :)

Wild water rafting

Stugan

Hela gänget redo för ziplining:)

Äventyrsbanan

Full koncentration på avbytarbänken

Soluppgång över havet i Surf City

Födelsedagsfest i Jacksonville

Denna helgen hade en av de andra au pair-tjejerna födelsedag och det firade vi genom att sticka till Jacksonville där vi sen planerade att sticka ut på något trevligt ställe och sen spendera natten på ett motell. Innan tjejen som flyllde år kom till motellet där vi bestämt träff, stack vi andra tjejer dit och gjorde allt i ordning med ballonger och presenter. En tjej hade bakat jättefina cupcakes och jag gjorde svenska chokladbollar (som istället blev rutor) som jag tog med. Det blev en lyckad kväll på lite oliak uteställen innan vi avslutade kvällen/morgonen med en god fukost. Dagen efter åkte vi till en skjutbana där vi alla fick testa på att skjuta med gevär. Det var också kul att prova på!

Redo för gevärsskytte

San Antonio, Texas - Dag 1

Idag var det äntligen dags att åka till San Antonio i Texas med Elin!! Som jag har sett fram emot detta!!
Började resan från Wilmington, därefter ett byte i Atlanta innan jag till slut landade på flygplatsen i San Antonio där Elin stod glatt och tog emot mig! Vi tog oss till hotellet och checkade in innan vi stack ut på en liten upptäcktsfärd. Genom San Antonio rinner det en flod där det längs med hela floden finns allt ifrån shopping, restauranger och annan underhållning. Hela River Walken var sååå mysig med alla lamor, restauranger och små butiker!

Framme i San Antonio! Tummen upp för det!

"Om jag duckar så syns jag nog inte..."

River Walken

Nattamat

San Antonio, Texas - Dag 2

Gick upp hyfsat tidigt för att hinna med så mycket som möjligt under dagarna vi är här. Gjorde oss i ordning och begav oss bort mot River Walken för att hitta något trevligt ställe att äta frukost på. Hittade ett mysigt litet ställe precis vid floden där de serverade en frukostbuffé som inte gick att motstå! Ahh så gott!! Efter en stadig frukost fortsatte vi att gå längs floden och kolla lite innan vi bestämde oss för att ta en guidad tur, så vi köpte biljetter och hoppade på en av båtarna. Jättemysig tur men väldigt varmt! Så efter båtturen blev det glass och sen en runda inne på ett köpcentrum där det var lite svalare. När vi kände oss klara där begav vi oss tillbaka mot hotellet. Solen stekte verkligen! Helt sjukt vad varmt det var! Vägen tillbaka till hotellet var väldigt lång, men till slut var vi framme!! Trötta och svettiga som vi var slängde vi oss på sängen för en rejäl powernap! Sen var man utvilad inför kvällens äventyr. Denna kvällen tog vi en sväng bort till "The Alamo" som är någon känd byggnad i San Antonio. Därefter gick vi en runda och kollade lite affärer innan vi stack bort till River Walken för att hitta något ställe att käka middag på. Hittade en mexikansk restaurang där vi bestämde oss för att stanna. Det var ett bra val! Riktigt gott! Mätta och belåtna tog vi en sista runda på River Walken innan vi stack tillbaka till hotellet för några timmars sömn. Men än var dagens äventyr inte över...det första jag ser på golvet när jag går in i badrummet är en mus!! Skriker och springer ut och får syn på Elin som skrattar högt åt mig! Självklart är det Elin som varit i farten och köpt en leksaksmus och lagt på golvet för att skrämma mig!  Är säker på att hon tyckte det var värt pengarna! Sjukt äcklig!! Men alltid kul när man kan glädja andra...!! :)

Frukost

Såhär pigg blir man efter en god frukost

Glasstime

Känslan när man hittar en svensk flagga i USA

The Alamo

Ikväll blev det mexikanskt

Tower of the Americas

Musen i badrummet!! :S

San Antonio, Texas - Dag 3

Lite sömn sen var man på benen igen! Började dagen med en stadig frukost på IHOP - International House Of Pancakes. Mums!! Därefter blev det lite shopping. Hittade en affär med massor av olika hattar som vi självklart var tvungna att prova! Ganska underhållande! Senare på dagen stack vi till Guinness Världsrekord-museum och kikade. Måste säga att jag var imponerad av världens längsta man. Verkligen svårt att förstå att någon kan bli så lång! Efter museet drog Elin med mig in i något spökhus där vi sprang igenom så fort vi kunde! Man blev ordentligt trött i fötterna av allt gående. Så det blev en liten powernap på hotellrummet idag också innan det var dags för middag på Texas Land & Cattle Steakhouse. Riktigt gott! Se blev det några rundor på River Walken innan det var dags för efterrätt. Så vi satte oss på en restaurang och beställde in varsin cheescake och spelade lite kort. Mätta och trötta började vi gå tillbaka mot hotellet, men varför inte ta ett dopp i poolen först innan man går och lägger sig??

Nästa morgon gick vi i stort sätt bara upp, packade ihop våra saker och åt frukost innan vi stack till flygplatsen. Vi checkade in väskorna, köpte något att äta och spelade lite kort innan det var dags att säga hejdå. Helgen i San Antonio har verkligen varit GRYM!!! Är så glad att vi valde att åka hit! Har haft sjukt roligt och jag kan varmt rekommendera San Antonio till andra som är ressugna!

Frukost på IHOP - International House Of Pancakes

Hattprovning

Slush ice med lagom mycket färgämne