Tro det eller ej, men jag lever!!

Nä minsann, nu har det gått en hel månad utan att jag har uppdaterat!! Är hemskt ledsen för det! Tiden bara springer iväg och jag lyckas aldrig hinna med allt jag vill. Har även en bunke e-mail och facebook-meddelande som jag ännu inte har svarat på! Ber så hemskt mycket om ursäkt för det också! Inget illa menat med mina extremt sena svar så ta det inte personligt! Och snälla, sluta inte att skriva!! Det är sååååå roligt att höra ifrån alla er där hemma om hur ni har det och allt som händer. Lovar att jag ska försöka svara snabbare!!
 
Så då ska vi se om jag kan minnas vad som hänt här den senaste månaden...
De första veckorna i augusti innan skolan och alla aktiviteter kommit igång har jag spenderat mycket tid med Isa och Nya. När de inte har varit iväg på camp har vi hittat på lite andra roliga saker så som kollat bio, åkt till en pool och badat, lekt på stranden, lekt på en inomhus-lekplats, haft lite svensk-undervisning...osv. Nu när skolan har börjat igen är det lite nya rutiner som gäller. Tar ett tag innan man kommer in i allt, men nu flyter det på bra tycker jag! 
Så från och med nu så ser mitt schema ut ungefär såhär från måndag-fredag: 
- 05.45-06.30: Väcka tjejerna, fixa frukost och se till att de är klara att åka med bussen kl. 06.30.
- 06.30-14.30: Fixa barnens tvätt och se till att det ser ordentligt ut på deras rum, annars ledig.
- 14.30-20.00: Hämta barnen från skolan, hjälpa dem med läxorna, leka lite, fixa mat, köra dem till olika aktiviteter, duscha/bada dem och se till att de kommer i säng, packa lunch box till nästa skoldag.
Lördag och söndag är jag oftast ledig och de helger jag jobbar, jobbar jag oftast bara några timmar på kvällen.
 
 
Bilder från augusti:
 
Bad i poolen
 
 
Frukost
 
Lagade lite svenska köttbullar
 
Isa
 
Lite styrketräning är aldrig fel
 
 
Mavericks tur
 
Liten men stark! 
 
Isa och Nya redovisar vad de lärt sig på "Marine camp" under veckan
 
Nyas "mini-värld"
 
Nya och Linnea
 
 
Lite pyssel
 
 
 
Tadaaa!!
 
Snow cone-time!
 
 
Gott med kyckling
 
Inomhus-lekplats
 


 
En arg korv- och spagettiman är inte att leka med
 
 
Mitt och Nyas Svensk-/Engelska memoryspel
 
Nyas första skoldag


Isas första skoldag
 
 
Dance everybody!!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0