Födelsedagar

Då var det mars vilket innebär snart födelsedag!! Tycker fortfarande det är lika roligt att fylla år! Och i år blir jag hela 20 år gammal!! Helt sjukt vad fort tiden går! Men det är inte bara jag som fyller år i mars. Fyra dagar innan mig blir Nya 9 år och hon är minst lika förväntansfull som jag! Och inte nog med det, dagen efter mig fyller min värdmammas syster år. Så helgen innan alla födelsedagar var en stor kalas-helg. Det började på fredagen då Nya hade kalas med sina klasskompisar. (Sova-över-party) Jag och min värdmamma var hemma under dagen för att ställa i ordning allt och jag bakade tårta för morgondagen. Senare på eftermiddagen kom alla och då var det fullt ös vill jag lova!!!! På kvällen blev det pizza, tårta, chips och godis så att det räckte och blev över på långa vägar! När alla barnen började lugna ner sig efter sockerruset framför en film började jag känna hur sjukt trött jag var! Min värdmamma har varit bortrest hela veckan så har varit själv nästan hela veckan med alla tre barnen. Fick dock stor hjälp av några släktingar till familjen men blir ändå några extra timmar här och där och mycket att hålla reda på med skola och aktiviteter eftersom största ansvaret ligger på mig. Men det har funkat hur bra som helst! Men när veckan var över och jag satte mig ner kom tröttheten. Ville bara ut ur huset för att komma iväg lite. Tidigare i veckan ringde min värdmammas syster och frågade om jag kunde hämta upp henne på flygplatsen på fredagskvällen. Men efter att planet blivit så pass försenat att de inte skulle landa förrän närmare midnatt sa min värdmamma att hon kunde sticka och hämta henne. Så jag frågade om det var ok att jag stack till någon kompis och kom tillbaka dagen efter för kalaset men fick liksom inget riktigt svar...så efter att ha frågat igen blev min värdmamma tvungen att berätta att hon hade en överraskning till mig tidigt imorgon så hon ville helst att jag skulle vara hemma. Hon sa att att jag kommer att ångra om jag åker iväg eftersom detta kan vara den bästa överraskningen någonsin...Jag blev ju genast väldigt nyfiken och stannade såklart hemma. Något sånt vill man ju inte missa! Så gick in på mitt rum och kollade på en film innan jag somnade som en stock! Somnade till och med Nya och hennes kompisar som kollade på film utanför mitt rum. Hörde hur de viskade till varandra flera gånger "Be quiet!! She is trying to sleep!!". Haha gulligt ändå! 
 
Men blev inte jättemycket sömn den natten runt kl. 01.30 vaknar jag av något ljus i rummet och av att någon öppnar dörren och kommer in..."Hej Linnea" säger Elin! (Min kompis från Sverige som är au pair i St. Louis). Whaaat??? Vad gör hon här??? Det var alltså inte min värdmammas syster som jag skulle kört och hämtat på flygplatsen, utan Elin. Min värdmamma hade tydligen planerat det sen januari och köpt en flygbljett till Elin så att hon kunde komma hit och överraska mig och vara med och fira min födelsedag!! Sjukt cool födelsedagspresent måste jag säga!! Fantastiskt roligt!! Tyckte bara så synd om henne att planet blivit så försenat att hon fick vänta i typ 12 timmar på flygplatsen i New York. Ganska drygt! Efter lite prat om allt möjligt somnade Elin direkt eftersom hon varit vaken i nästan 24 timmar. Jag hade svårt för att somna om igen efter allt som hänt! 
 
På morgonen kom min värdmamma och Nya in och sjöng för mig och gav mig frukost på sängen med ett helt fat med frukt och pannkakor! Mums!! Efter att ha delat det med Elin blev det en promenad på stranden innan det var dags att ställa i ordning allt inför nästa kalas. Det var verkligen en lyckad dag! Strålande sol, massor med god mat och efterrätt och alla underbara människor som var där och firade oss! 
 
På söndagen skulle Elin åka hem igen, så det blev en ganska kort vistelse eftersom hennes plan blev så försenat. Men är så otroligt glad att hon kom hit och kunde vara med! Så blev en god frukost på stranden och lite solande innan vi begav oss till flygplatsen. En jättebra och verkligen minnesvärd helg! :)
 
Nyas födelsedag
 
Allt redo för kalas
 
 
 
Min tårta
 
Nyas tårta
 
 
Trevlig överraskning kl 02.00 på morgonen
 
God frukost på sängen! :)
 
Promenad på stranden
 
 
 
 
 
Dags för nästa kalas
 
 
Delfiner i sikte!!
 
Jag och Monique
 
Maverick :)
 
 
 
 
 
 
Hipp hipp HURRA!! :)
 
 
Frukost på stranden
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0