2 december - Florida

 ÄNTLIGEEEEEEEN!!!!!!! Är det den 2 december!!! Som jag har längtat och sett fram emot denna dagen!! Idag ska jag nämligen åka till Orlando, Florida och möta upp min ÄLSKADE FAMILJ från Sverige!!!!! Har inte sett dem på 5 månader nu!! Ska bli såååå roligt!! Tyvärr började dagen inte riktigt bra...!! Ganska tidigt på morgonen ringer familjen och säger "vi kommer inte idag!" "WHAAAT!?!?!" Tänkte direkt, jaha det var den semestern det, då får jag väl vänta ett halvår till innan jag får se familjen! Men riktigt så illa var det inte. På morgonen när familjen skulle ge sig iväg hade det börjat snöa helt sjukt mycket! Har typ inte snöat alls innan vad jag har förstått, så det är också så typiskt!! Kunde det inte ha väntat en dag till då? Eller i alla fall några timmar?! Men nä, det kunde det såklart inte! Så när de kom fram till flygplatsen i Köpenhamn var där ganska kaos eftersom många flyg varken kunde landa eller lyfta på grund av all snö! Så efter ett antal timmars väntan kom de äntligen iväg men var då så pass försenade så att de missade bytet i England! Så när mamma ringde hade de fått ta in på ett hotell i England och väntade nu på att ta nästa flyg som gick dagen efter. Lite besviken blev jag ju såklart men ändå sjukt glad att de fortfarande kan komma. Så får väl försöka hålla mig en dag till med att träffa dem. Jag började med att kolla om jag kunde boka om min biljett så att vi kommer till Orlando samtidigt, men hittade inget bra så bestämde mig för att åka ändå och försöka ta mig ut till hotellet själv som vi bokat för veckan. Undertiden som jag åkte försökte mamma och pappa få kontakt med hotellet i Orlando som vi bokat för att kolla så att det var ok att jag kom dit själv och checkade in även om det inte stod i mitt namn. Men där var ingen som svarade på hela dagen! De provade massa olika nummer men gick inte att ringa dit! De ringde till resebyrån i Sverige och när de kollade kunde de inte ens se vår bokning!! Så när jag kom till Orlando bestämde jag mig för att ta in på ett hotell i närheten av flygplatsen istället och vänta tills familjen kommer dagen efter istället. Så efter mycket om och men kom jag äntligen ut till ett hotell där jag spenderade natten.
 
Framme på flygplatsen i Orlando
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0