8 december - Alligatorsafari

Sista hela dagen i Florida! Innan vi åker hem till mig ville vi gärna se alligatorer på lite närmare håll så vi bestämde oss för att åka till ett ställe där man åkte ut på en sjö med en liten båt på alligatorsafari. Riktigt kul och intressant! Och verkligen kul att vi faktiskt se ganska många alligatorer i alla storlekar. Såg först en liten alligatorunge som simmade iväg precis framför båten, sen några halvstora alligatorer som också var ganska nära och till sist en riktigt stor som låg och lurade inne bland gräset! Förutom alligatorer var där även många fåglar och annat djurliv att titta på. När vi kom tillbaka fick vi även klappa och hålla en liten alligarorunge. På samma ställe hade de också ett litet zoo där vi kollade. De hade ett träsk där det också kunde finnas alligatorer men såg man inga där så hade de också en damm där man kunde komma närmare och mata dem och det ville vi självklart göra! Där efter körde vi tillbaka till hotellet och tog ett dopp i poolen! Riktigt nice! 
Sen var det dags att börja packa ihop alla sakerna för imorgon bär det av hem till mig i Surf City! Ska bli så roligt att ha familjen här och få visa allt och självklart träffa min värdfamilj! 

Har varit en underbar vecka här i Orlando med min älskade familj!! 

 

Apelsinträd

 
 
Redo för alligatorsafari
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ut i träskmarken
 
 
 
Alligatormat
 
 
 
 
 
 
 
Härligt avslut på dagen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0