Marine Corps Ball - Myrtle Beach

Vet att jag varit sjukt dålig på att skriva på senaste tiden! Men här kommer i alla fall en liten uppdatering!
 
Här i USA är är allt med militären jättestort! Vet inte exakt hur många men en ganska stor del av den Amerikanska befolkningen jobbar inom militären eller är relaterad till militären på något sätt. I området där jag bor är det ännu vanligare eftersom där ligger en jättestor militärbas inte så långt ifrån. Både mina värdföräldrar jobbar inom militären och väldigt många andra som man träffar på här. Varje år anordnas det baler för alla militärerna där de får bjuda med sig någon att gå med. En kille som jag träffat här som jobbar för militären frågade om jag ville gå med honom! SJÄLVKLART!!! :)
Så den 3 november var det dags för Marine Corps Ball i Myrtle Beach, South Carolina. Skulle verkligen bli spännande att få vara med och se hur det går till. Bara att se hur alla var klädda var väldigt kul! Alla killarna hade stiliga uniformer och tjejerna hade fina balklänningar. Först var det lite mingel innan vi gick in och satte oss vi borden. Sen hade de en typ ceremoni där några av militärerna marscherade in med sina svärd och allt. Väldigt formellt! Sen spelades nationalsången och därefter pratade en man och tackade alla militärerna för deras insats osv. De hade även en tårta som bars där den första biten som skärs upp ska gå till den äldsta soldaten och som sedan ska passa den vidare till den yngsta. Där efter blev vi serverade mat och till efterrätt fick alla en bit av tårtan. Sen var det dans för de som ville men vi stannade inte så länge utan vi var ett gäng som stack ut till lite andra ställen i närheten. Vi stack till ett ställe som heter Brodway at the Beach där det var som en jättebred gata med massa olika barer och uteställen på båda sidorna. I mitten fanns en stor scen och eftersom det var helgen efter Halloween hade de en stor utklädningstävling där. Sjukt roligt att se allas kläder, dräkter och masker. Folk är bra kreativa måste jag säga! Hela kvällen var jättetrevlig och verkligen kul att få vara med och se hur en militärbal går till! Stort tack till Ronny som bjöd med mig!!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0