Thanksgiving

Dags att fira Thanksgiving för första gången i mitt liv! På onsdagen packade vi bilen full och åkte först till min värdmammas föräldrar och barnens kusiner. De är alltid lika trevliga! Först blev det massa lek och bus med alla barnen ute bland löven sen blev det en god lunch innan vi fortsatte turen mot min värdpappas föräldrar där vi skulle spendera helgen och fira Thanksgiving. Efter ett antal timmar i bilen var vi framme vid en liten gård ute på landet! Mysigt! Sprang runt och sparkade lite fotboll med barnen innan det blev mörkt och dags för middag. Sen blev det lite slappande i soffan och filmtittande innan det var sovdags.
 
Torsdagen, som var själva Thanksgivings-dagen (eller vad man säger), börjades med en stor och god frukost och samtidigt titta på Thanksgivings paraden från New York som visades på TV. Eftersom jag sov ganska länge var det lunch nästan direkt efter och den var inte den lilla lunchen om man säger så! Massor med mat! Kalkon (såklart), någon form av gratäng med gröna bönor, sweet potatoes pie med pecannötter, potatissallad, någon slags sås/gelé med tranbär och lite andra bär, bröd m.m. Är ganska säker på att ingen gick därifrån hungrig! Och när man redan ätit sig proppmätt var det dags för efterrätt - pumpapaj, chokladpaj, pecannötspaj och muffins!!! MÄÄÄTT!!! Var ju såklart tvungen att prova allting också, man vill ju inte gå miste om någonting, hehe! Sen tog alla en lång powernap för att smälta all mat! Riktigt skönt! När alla vaknade upp sen blev det lite lek med med barnen innan det var dags för middag (för de som var hungriga) men jag var fortfarande mätt från lunchen så jag hoppade över det. Gick och lade mig ganska tidigt denna kvällen eftersom inatt/imorgon är det "Black Friday" då de har jättemycket rea i alla affärerna. De är helt sjukt hur mycket folk som är ute och shoppar då! Flera stycken som dör varje år eftersom de blir typ nertrampade!! Galet! Affärerna har oftast öppet hela natten och sen hela fredagen så planerade att sticka dit tidigt på morgonen och förhoppningsvis är där inte så mycket folk då så att man ska behöva bli nertrampad och dö.
 
Fredag-Black Friday! Upp kl 05.00 och iväg för att shoppa med min värdmamma! Stack till några olika affärer och jag måste säga att jag faktiskt hittade ganska många bra saker och julklappar till bra priser också! Sånt gillar vi! Och som tur var så var där inte alls mycket folk ute vid den tiden heller!! Gött!! Efter ett antal timmars shopping var bilen full av saker och vi begav oss hemåt igen. På vägen tillbaka var där hur långa bilköer som helst till affärerna, men på väg från affärerna där vi körde var där inga köer alls, så vi båda konstaterade att vi hade valt en bra tid att shoppa på! När vi kom tillbaka käkade vi lite lunch och sen stack alla ut för att fiska i en stor damm bredvid huset. Jättemysigt! Nya hade bäst fiskelycka och fångade fyra små fiskar! Jag fick nästan upp en, men den slet sig och hoppade tillbaka. På kvällen blev det en god middag, slappande i soffan och en väldigt bra film!
 
Lördag hände det inte så mycket. Var ute och lekte lite med barnen och på kvällen åkte vi på bio och kollade på "Rise of the guardians". En väldigt fin och bra animerad film om tomten, påskharen, tandfen, gubben i månen och Jack Frost som kämpar mot mörkrets herre. Både jag och barnen tyckte om den! Efter bion blev det pizza!
 
Söndagen gjorde vi inte heller så mycket mer än att packa ihop alla sakerna, äta frukost och sen börja på den 5 timmars bilfärden hemåt.
 
Har varit en trevlig helg och framför allt trevligt att få uppleva riktig amerikansk Thanksgiving. Om jag får beskriva amerikansk Thanksgiving med tre ord så blir det nog ÄTA, vila och shoppa! Trevlig högtid! :)
 
Lek och bus bland löven med barnen och deras kusiner
 
 
 
 
 
 
 
 
Verkar vara något lurt på gång...
 
LÖV-ATTACK!!
 
 
 
Framme hos min värdpappas föräldrar
 
 
Alla ute och fiskar
 
 
 
Nya fick napp!
 
 
 
 
Dekorerade pepparkakshus
 
Maverick tar en tupplur i bilen på vägen hem

Kommentarer
Postat av: Malin Rosén

Verkligen kul att läsa igenom dina senaste uppdateringar Linnea! Har varit mycket på sista tiden så har inte hunnit läsa allt tidigare men nu har jag och det är alltid lika kul att se hur mycket glädje du sprider i dina bilder! Hoppas du har det lika bra som det ser ut. :) Saknar dig jättemycket! Kramar <3 <3

Svar: Vad roligt att höra Malin och vad glad jag blir att du tycker om mina bilder! :)Ja jag trivs jättebra!! Är så glad att jag valde att åka hit även om jag saknar alla där hemma!
Ha det bäst och ta hand om dig finaste Malin!! Saknar dig också supermycket! <3
Linnea Jönsson

2013-01-20 @ 11:06:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0