April

Under april månad har det hänt en hel del känns det som. Mycket har med hemresan att göra vilket känns lite konstigt! Redan tid att börja tänka på hemresan?! Kom ju precis hit! Men ja så är det! Min flygbiljett hem är bokad så den 9 augusti kl. 15.30 landar jag på Kastrup i Köpenhamn. Jag och Elin har planerat lite smått för sista månaden under hela året då vi kan stanna kvar en 13e månad för att resa runt i landet på egen hand. Inget man måste, man kan åka hem efter 12 månader också om man vill men för mig och Elin var valet ganska självklart...RESA!!! Så nu har det börjat bli dags att ta tag i det och se till få allt bokat och planerat. Och som det ser ut nu är det mesta fixat vilket är väldigt skönt! Så den 10 juli lämnar jag Surf City vilket kommer bli sååååå svårt!! Fy vad jag kommer att sakna alla!! Men då bär det av mot Las Vegas där jag möter upp Elin vilket inte är så dumt heller! Efter ett par dagar i Las Vegas ska vi hyra bil och köra därifrån till Grand Cannyon och sen vidare till Los Angeles, San Clemente och San Francisco. Från San Francisco flyger vi till San Diego för att spendera att par dagar och sedan bär det av mot HAWAII!!! där vi ska vara de sista två veckorna innan vi åker tillbaka till San Diego för att ta flyget tillbaka till Sverige. Kommer bli en fantastiskt sista månad i USA!! :D
 
Strandpromenad med min gullunge!
 
Bus på lekplatsen
 
Nya fixade kvällsfika
 
 
 
Lite pelikan-bilder
 
 
 
 
 
Härlig dag på stranden
 
My beach-boy
 
Härliga Brenda och Romie :)
 
 
Kolla på Barbie ballerina måste göras med 100% inlevelse!
 
Vårens skolfoton
 
 
Trevligt besök av två au pair-tjejer från Tyskland
 
 
 
 
 
 
I slutet av mars kom det hit en ny au pair-tjej till New Bern som är ca 2 timmar från där jag bor. Just nu är vi inte så många au pairer här i området så då är det extra roligt när det kommer någon ny! Jag och en av de andra tjejerna som jag brukar umgås med åkte dit och hälsade på henne och spenderade natten där. Dagen efter åkte vi in till stan för att kolla lite. Åkte bland annat till stället där Pepsi är uppfunnet. Därefter blev det en god lunch och sen stack vi till ett ställe där man kan måla keramik-figurer. Man började med att välja ut sin figur som man ville måla, fanns sjukt mycket att välja på!! Och sen valde man färger innan man satte sig ner för att börja måla. Timmarna bara flög iväg! Riktigt kul var det!! Måste åka dit igen! Som tur var hittade jag ett liknande ställe bara 20 min från där jag bor så stack dit med barnen veckan efter och det var verkligen uppskattat, så någon dag senare stack vi dit igen! 
 
 
Före...
 
Testade på någon slags bubbelteknik
 
blev sådär...
 
 
Tadaaa!! :D
 
Melina och hennes fina uggle-mugg
 
 
 
 
Tog med barnen för att måla keramikfigurer
 
 
och såhär fint blev det!
 
 
Under månaden har jag fortsatt min kurs i Cake Decoration. En av lektionerna skulle vi ta med en tårta och dekorera den som vi ville med några få riktlinjer. Vi har också gjort cakepops, jobbat med royal icing, choklad och sista lektionen bakade alla sina egna cupcakes och tog med för att dekorera dem och även ha en liten tävling för vilka som smakade bäst. Alla tog även med en liten maträtt som vi mumsade på under hela lektionen medan vi dekorerade. Verkligen trevligt! Synd bara att kursen var så kort! Men har lärt mig väldigt mycket och haft riktigt kul!!
 
Royal Icing
 
Tillverkar cakepops
 
 
Ros av choklad
 
Tårtan vi fick dekorera som vi ville
 
 
och så lite cupcakes :)
 
 
 
 
 
I början av april fyllde Isa 6 år. Under hela dagen bar hon en födelsedagshatt så att alla kunde se att hon hade födelsedag. Så stolt var hon! Så gullig! Efter skolan åt vi korv med bröd och hade presentöppning. Isa älskar bland annat prinsessor, såpbubblor och att dansa till musik, så till helgen vi köpte en bubbelmaskin och hade ett dansparty och beställde en tårta med prinsessor. Perfekt! Vädret var fantastiskt så vi alla satt ute på altanen vid havet hela dagen! Underbart!
 
 
 
Älskar reaktionen! Antar att jag köpt rätt present! :)
 
Ny klänning blev det också! Finfint! :)
 
Kalasdags! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nyklippt och fin! :)
 
 
 
Dance everybody!!
 
 
 
 
 
 
 
Tyvärr var inte vädret lika bra när det anordnades en cykel-dag på ön för att samla in pengar till Bröstcancerfonden. Alla som ville vara med skänkte 25 dollar till bröstcancerfonden och sen cyklade vi från den sydligaste spetsen av ön till den nordligaste vilket är ca 40 km. På vägen var där en del stopp där de delade ut dricka, frukt och lite annat smått och gott. Riktigt rolig dag där man verkligen fick se hela ön på nära håll. Så trots lite regn var det ändå en väldigt lyckad dag!
 
 
 
 
Första stoppet
 
 
 
 
 
 
Bra jobbat allihopa!! :)
 
 
I slutet av månaden följde jag, min värdmamma och Maverick med Nya på hennes skolutflykt till Fort Fisher Aquarium. På vägen dit stannade vi på ett ställe där de tillverkar donuts och just nu var "lampan tänd" vilket innebär att de tillverkas just nu så att man kan få dem varma. Åhh sååå gott!!
När vi kom dit åt vi lunch med alla barnen och därefter stack vi in till akvariet. Det var inte så jättestort men allt var väldigt fint och välgjort och ändå mycket att titta på! Trevlig dag och alltid kul att uppleva en skolutflykt i USA.
 
Nygräddade donuts på rullande band
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0