Mot Nya Zeeland

Då var det dags för ännu ett au pair-äventyr! Fast denna gången bär det iväg lite längre, nämligen Nya Zeeland!! Ska bo ca 20-25 min utanför Auckland i en förort som heter Titirangi hos en familj med två killar på 4 och 6 år som jag ska ha hand om. Har verkligen höga förväntningar på Nya Zeeland efter allt man hört om hur vacker där ska vara och hur många häftiga saker där finns att testa på. Ska även bli intressant att se på vilket sätt det skiljer sig från att vara au pair i USA.

Måndagen den 7 april bar det iväg. Mamma och syrran vinkade av mig på flygplatsen i Köpenhamn. Hatar avsked!! Alltid lika jobbigt! Men tiden går så snabbt så snart är jag hemma igen, haha. Första biten gick ganska snabbt. En 6 timmars flygresa till Dubai där jag sen skulle spendera natten för att nästa morgon sätta mig på det långa flyget till Auckland. Så hann tyvärr inte se mycket av staden…får bli på hemvägen istället. Efter en kort mellanlandning i Melbourne för att tanka och städa planet kom jag fram till Auckland nästan 20 timmar senare. Låter verkligen drygt 20 timmar, men måste säga att det gick förvånansvärt snabbt! Stort, fint och bekvämt flygplan med många bra filmer och annan underhållning att fördriva tiden med. Nu var det bara att hämta väskorna och ta sig till hotellet så snabbt som möjligt för att direkt köra igång med förberedelsekursen.

 
<3 <3 <3
 
Mot Dubai
 
Såhär mycket hann jag se av Dubai...en turistshop på flygplatsen :)
 
Mot Auckland
 
Tur man förstår säkerhetsgenomgången...
 
 
Äntligen framme i Auckland!! :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0