Dags för lite uppdatering...

Har verkligen varit fullt ös här den senaste veckan! I lördags var jag för första gången ensam hemma med alla tre barnen. Var lite nervös innan för hur det skulle gå, man vet ju aldrig om de får ett ryck och ska testa ens gränser när föräldrarna inte ser...!! Men det gick hur bra som helst! De skötte sig kanon så det blev en lyckad kväll! Det bästa av allt var när lille Maverick låg i mitt knä och skulle sova. Åhh han är ju så söt!!! Finns nog inget gulligare och mysigare än en liten unge som somnar i ens famn!!! I den stunden älskar man verkligen att vara au pair!!
 
Förra veckan kom 3 andra au pairer från North Carolina hit till Surf City för att hälsa på, så vi stack ut till en restaurang här i närheten och käkade lite god mat. Mycket trevligt och kul att träffa lite kompisar i sin egen ålder. Avslutade kvällen med en STOR glass!! Beställde en liten men allting här är typ mega supersize!!
 
I söndags var det dags för det första au pair-mötet för min del. Såg verkligen fram emot att träffa alla de andra au pairerna här! Har mailat lite fram och tillbaka med en del av dem och träffade 3 av tjejerna i veckan så det kändes skönt i alla fall, men var ändå lite nervös. Vi träffades först hos vår Area Director och snackade lite innan vi stack vidare för att spela bowling. Vi spelade en runda innan vi stack hem till vår Area Director igen för att käka. Det blev lite stressigt innan jag skulle iväg så hann typ inte äta något innan. Så med endast frukost och en lunch bestående av två luft-mackor i magen var jag lite lagom hungrig när vi kom tillbaka. Men efter inbakade pizzaslicear, grillad hamburgare, potatismos, frukt och grönsaker och brownie med en super-duper-mega-god bananpudding till efterrätt så var problemet löst! Resten av kvällen satt vi mest och chillade lite framför OS och snackade om allt möjligt. En supertrevlig kväll med massor av trevligt folk där man verkligen kände sig välkommen!
 
Denna veckan har äldsta dottern Nya varit på Beach camp på Wrightsville Beach som ligger ca 50 min från Surf City. Så det har blivit mycket bilkörande fram och tillbaka. Men det har bara varit positivt tycker jag eftersom jag både blivit bekväm med bilkörandet här och även lärt mig hitta runt lite. Så det känns skönt!
 
100 % inlevelse!!
 
Isa hittade ett par snygga solbrillor
 
Trevligt besök av några andra au pairer i området
 
Bowling på månadens au pair-möte
 
Oväder på ingång
 
Powernap i Linneas knä
 
Nyvaken 
 
Månsken över havet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0