Bilder från Oktober

Morgonpromenad med Maverick
 
 
Nya lagade egen kvällsmat - Lila äggröra 
 
Present från mamma som precis kommit hem från New Orleans
 
Isa :)
 
Härlig kväll
 
På väg till höstfestival I New Bern med Britta, en annan svensk au pair, och hennes värdbarn
 
 
Som om Snickers inte var tillräckligt onyttingt redan, varför inte fritera den också...?? Välkommen till USA!
 
Åskväder
 
Ännu en vacker soluppgång. Fotoarkivet fylls på ganska snabbt kan jag säga!
 
 
Åkte med flickorna till Monkey Joe´s lekland
 
 
Full fart!!
 
Hula Hula-girls 
 
 
 
 
Hula Hula-show för Barbie och alla hennes vänner 
 
"Jag är inte med om det ska vara på det här viset"
 
Nyas fotbollsmatch
 
 
På väg till Downtown Wilmington med au pair-tjejerna
 
 
 
 
 
 
 
Fika-dags! 
 
 
Picknick med Isa efter skolan
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Hej, upptäckte just din blogg på sts hemsida.

Var är du au pair? Du skrev Wilmington. Är det North Carolina?
Hur gamla är värdbarnen du tar hand om?

Svar: Hej Elisabet!
Vad kul att du kikat på min blogg! :)

Japp, jag är au pair i Surf City i North Carolina där jag tar hand om Nya som är 8, Isa som är 5 och Maverick som är snart 1,5 år. :)
Linnea Jönsson

2012-11-07 @ 20:55:02
Postat av: michaela

Hej, hittade din blogg genom STS :)
jag är sååå kluven på om jag ska åka eller inte.. Hade isåfall tänkt åka i augusti/september.
Men när man läser på STS och pratar med dom så är allting alltid så himla bra osv.
Vad har du upptäckt för "baksidor" eller negativa saker med att vara aupair och bo i ett helt okänt land? du får gärna svara på mig mail om du vill kan och orkar :)

Svar: Hej Michaela!Vad roligt att du hittat till min blogg! :)

Jag kan börja med att säga att jag är sååååå glad att jag valde att åka till USA som au pair! Så min rekommendation är ÅK!!!! Du kommer inte att ångra dig det är jag ganska säker på! När jag bestämde mig för att åka som au pair bestämde jag mig för att åka till England men egentligen var det största och kanske enda skälet till det att det var nära hem i fall det skulle vara något. Nu i efterhand är jag jätteglad att jag valde USA istället. Älskar USA! :)

Mestadels är det faktiskt sjukt roligt att vara au pair och dagarna bara springer iväg känns det som! Men precis som hemma är alla dagar inte toppendagar. Det jobbigaste jag har stött på hittills är nog när ungarna testar ens gränser. Det kan vara riktigt drygt! Men sen andra dagar är de bara hur gulliga som helst och man har sååå roligt ihop! Jag kände även i början att jag hade lite problem med språket och det blev en del missförstånd, men nu funkar allt bra. Gäller bara att vara tydlig och noga med att fråga om man inte förstår. Det kan även vara jobbigt om man vill ta upp något viktigt men inte kan få fram det på ett lika bra sätt som man kan på svenska. Men om det uppstår problem så har du alltid din area director som kan hjälpa dig när som helst. När jag kom hit var det lite ensamt eftersom det tog ett tag innan jag lärde känna kompisar i min egen ålder. Här i Surf City, North Carolina där jag bor är vi inte så många au pairer och alla bor ganska utspritt så vi träffas inte jätteofta men man lär känna andra kompisar och detta skiljer sig så klart väldigt mycket från plats till plats, om man bor i storstad eller ute på landet. Men det är man självklart medveten om också innan man kommer hit. Men som sagt mestadels är det otroligt roligt att vara au pair! Man träffar så mycket nya och underbara människor och får uppleva så mycket saker som man aldrig fått chansen att uppleva annars. Jag har varit i USA i 4 månader nu och jag har faktiskt inte haft hemlängtan en enda gång! Jag saknar familjen och vännerna såklart men inte att jag känner att jag vill åka hem. Vi skypar lite då och då och det funkar jättebra!

Så tveka inte!! ÅK!!!! Du anar inte hur roligt det är!! :)
Hoppas mitt svar har varit till hjälp och bara skriv igen om det är något mer du undrar!

Ha det bra! :)
Linnea Jönsson

2012-11-11 @ 23:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0