Halloween!!!

Äntligen Halloween! En högtid som jag verkligen sett fram emot att fira i USA eftersom Halloween-firandet här är ganska mycket större än i Sverige. Under dagen när jag var ledig och barnen var i skolan var jag hemma och bakade Halloween-cupcakes. Sjuuuukt kul!!! Hann precis att bli klar innan jag stack iväg för att hämta upp barnen. När vi kom hem blev det lite fika innan det var dags att klä ut sig och göra sig i ordning för kvällens Halloweenparty. Nya klädde ut sig till Hermione Granger och Isa till Ginny Weasley från Harry Potter-berättelserna och Maverick var en liten fisk. När alla var utklädda och klara stack vi bort till grannkvarteret för att fira. Alla familjer hade tagit med sig något att äta som de ställde på ett stort bord där alla fick ta. Som vanligt när det är festligheter här i USA är där typ hur mycket mat som helst! Kan lova att ingen behöver gå hungrig!! Efter maten var det dags för "Trick or Treat". Ni anar inte hur mycket jag önskade att jag också var ett litet barn som fick springa runt till alla och fråga efter godis! Såg sååå roligt ut!!! Barnen älskade det förstås!! Och typ alla hade dekorerat sina hus så fint och själva klätt ut sig för att göra det ännu roligare och spännande för barnen när de kom. De som inte var hemma hade till och med ansträngt sig och ställt ut en stor skål med godis som barnen fick ta av. En riktigt nice kväll med trevliga människor, god mat och mycket godis såklart!
 
Mina Halloween-cupcakes
 
 
 
Isa som Ginny Weasley
 
Nya som Hermione Granger
 
 
 
Alla hjälper till att förbereda maten
 
Gullunge!!
 
 
Dags för "Trick och treat" 
 
 
 
Min skugga
 
 
 
 
 
 
Oj vad mycket godis!!! Var ska jag börja!?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin Rosén

Åh vad trevligt det ser ut!! Jag hade också velat ha dig som au-pair när jag var liten Linnea haha!! :D Häftiga muffins!!

Svar: Aaw tack Malin vad gullig du är!! :)Tack så mycket! :D
Hoppas allt är bra med dig!! Saknar dig!!! <3
Linnea Jönsson

2012-11-16 @ 06:06:36
Postat av: Emma

Hej :), de verkar as kul att va au pair vill också de när ja går ut skolan om typ 4 år haha, men har en fråga , förbättra man sin engelska om man jämnför med hur de var innan? Kommer ba orden eller har man typiska svenska brytningen? :)


Svar: Hej Emma! Ja det är faktiskt sjukt roligt att vara au pair! Är sååå glad att jag valde att åka! Man får uppleva så otroligt mycket och lära känna så många nya underbara människor! Så det kan jag verkligen rekommendera att göra efter att du har slutat skolan även om det är några år kvar. Men då har du något att se fram emot! ;)ja man förbättrar sin engelska otroligt mycket!! Jag märker en stor skillnad själv på dessa 5 månaderna jag har varit här. Flyter på mycket bättre och man känner sig mer säker och vågar prata mer. Jag tyckte även att jag märkte skillnad redan under ansökningsprocessen eftersom man både skypar och mailar väldigt mycket på engelska. Jag tyckte engelska var ganska svårt i skolan så det var också en stor anledning varför jag valde att åka eftersom jag verkligen vill kunna prata flytande. Nu blir man tvingad till att prata engelska och då lär man sig också. Så nu flyter det faktiskt på ganska bra tycker jag! Underbar känsla!! Men den svenska brytningen får jag nog leva med ett tag till, haha! :P
Linnea Jönsson

2012-11-17 @ 01:17:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0