St Louis

Dags för nästa äventyr...MOT ELIN OCH ST LOUIS!!! :D
Efter ett par timmars flygresa var jag framme på flygplatsen i St Louis där Elin och hennes gulliga lilla värdbarn stod och viftade med en stor Sverigeflagga som de själva klippt och klistrat ihop! På sverigeflaggan stod där "Välkommen till St Louis Linnea Jönsson". Haha så fint!! Fick även fina teckningar av Elins värdbarn när jag kom! Så sjukt gulliga! :D
Efter att ha hämtat och lämnat ungar, varit en sväng på biblioteket och även käkat hemmagjord pizza stack jag och Elin till ett köpcentrum och kollade lite. De hade bland annat H&M där vilket gjorde mig överlycklig!! Har inte varit på H&M sedan jag lämnade Sverige! Därefter blev det en glass innan vi stack till biografen för att kolla på "Taken 2". Den var bra! 
 
På lördagen stack vi till downtown St Louis för att kolla på "The Arch". Riktigt coolt att komma så nära! Den är större än vad man tror! Efter en god lunch stack vi till några väldigt roliga affärer, "Dollar Tree" där allt kostar 1 dollar (ca 7 kr) och "Five below" där allt kostar fem dollar eller mindre. För en dollar hittade jag bla. vantar, bodylotion, T-shirt, någon kul sak till värdbarnen och massa annat roligt! Hur bra som helst!! På kvällen blev det en tur till köpcentrumet igen innan vi stack tillbaka hem och kollade film.
 
På söndagen åkte vi till en annan rolig affär som hette "Glbal market" där de hade matvaror från massa olika länder. Hittade bla Vasa knäckebröd, Marabou, lingonsylt, Annas pepparkakor och det coolaste av allt Önos hallon-/ och jordgubbssaft!! Stod till och med på flaskan "Från skånska Tollarp"!! Det går liksom inte att beskriva känslan hur glad man blir när man ser något från Sverige här i USA och ännu bättre och coolare när det dessutom är skånskt och så nära som Tollarp! När lyckoruset lagt sig stack vi hem och bakade kladdkaka som vi skulle bjuda på Elins värdfamilj på kvällen. När kakan var bakad och klar åkte vi in till stan för att möta upp en annan svensk au pair-tjej på Cheesecake Factory. Heeeelt sjukt vilka cheesecakes det fanns där! Och ja, det var minst lika gott som det såg ut!! På kvällen bjöd Elins värdmamma på mat och vi bjöd på kladdkaka. Efter några godnattsagor var barnen i säng och jag och Elin lade oss framför TV:n och kollade på en bra film. 
 
Måndagmorgon och dags för skola för den äldsta tjejen. Vinkade av henne vid bussen på morgonen när den kom och hämtade upp henne. Vid lunch stack jag och Elin till "Bread Company" och käkade varsin god sallad, sen var det snart dags att bege sig till flygplatsen. Tiden går så sjukt fort!! Men roligt har det varit och verkligen kul att möta Elins värdfamilj och se hur hon har det som au pair i St Louis! 
 
Framme i St Louis
 
 
Mycket trafik...
 
Sverige-glass :)
 
The Arch
 
 
 
 
 
 
 
Cheesecake Factory
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0