Januari

Ja får väl som vanligt börja med att be om ursäkt för att jag inte uppdaterat på länge nu igen!! Händer så mycket saker hela tiden som gör att jag inte hinner med!
Jaha vad har hänt i Januari...till att börja med måste jag säga att vädret är underbart för att vara januari. Vanligtvis brukar januari vara så kall, mörk och tråkig men här har vi faktiskt haft upp mot 20 grader ibland även om det har varit lite kyligt på morgonen. Sån vinter passar perfekt för mig! Veckorna flyter på bra med barnen och deras skola, läxor och alla aktiviteter. Maverick växer hela tiden. Är så otroligt roligt att följa hans utveckling av både nya ord och andra saker han lär sig. Blir förvånad varje dag av hur smart han är och hur mycket han förstår. Även hans ordförråd har utvecklats mycket under senaste tiden. Hans favoritord just nu är "No" och "too hot". Nästan alla gånger man frågar honom saker svarar han "No" och skakar på huvudet. Eller så är det för varmt. Varje gång jag ställer fram mat åt honom tittar han på mig och säger "too hot", när jag har satt honom i badkaret för att bada - "too hot" och till och med när jag gav honom en isglass tittade han på mig och sa "too hot" men då trodde jag inte riktigt på honom, haha!  I slutet av januari jag följde med min värdfamilj till Virginia över helgen till ett vattenland som heter "Great Wolf Lodge". Det var riktigt roligt och barnen älskade det såklart med alla olika pooler och vattenrutschkanor. Sen har jag registrerat mig på ett collage i Jacksonville där jag ska börja en kurs i "Cake decoration" i mars. Ska bli fantastiskt roligt!! Älskar sånt!! :D Har även bokat resa med min värdfamilj! Så i juni precis innan jag åker här ifrån ska jag följa med dem två veckor till Bahamas. Ska bli underbart!! Men innan det redan blir juni och snart dags för att åka tillbaka till Sverige hoppas jag på att hinna med fler äventyr! :)
 
Gullunge! :)
 
Rikt djurliv med både delfiner, pelikaner och andra fåglar
 
 
Bakade egna semlor
 
En sväng på stranden efter skolan med flickorna
 
 
 
 
 
Great Wolf Lodge - Virginia
 
 
 
 
Gott med svalkande slush-ice efter allt badande 
 
Även lite pasta smakar bra efter en intensiv dag
 
Hotellrummet
 
 
 
 
 
 
 
Dagens ungdomar...
 
Pizza-party med Barbie och alla hennes vänner
 
Får hjälp av Maverick att vika tvätt :)
 
Jacksonville med tre au pair-tjejer från Tyskland
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0