Familjen här! :)

Efter att jag spenderat en vecka i Florida med min familj åkte de med mig hit till Surf City för att vara här en vecka och se hur jag bor och möta min värdfamilj. Kändes så sjukt konstigt när vi åkte från flygplatsen hem till Surf City där jag bor nu. Samma väg som jag kör varje dag för att hämta och lämna barnen i skolan så självklart känner jag igen allt, och nu helt plötsligt så är min familj här och allting är nytt för dem! Eftersom jag jobbade under den veckan blev det inga längre turer, men blev bland annat lite shopping i Jacksonville, en tur till downtown Wilmington, några rundor på stranden och under Luciadagen den 13 december var vi hemma och bakade lussekatter!! MUMS!! ÄÄÄÄLSKAR lussekatter!!! På onsdagen hade Isa ett ämne i skolan där de just nu pratar om olika länder och gissa vilket land de hade denna veckan...SVERIGE!! Sjukt bra tajming! Så Isas lärare frågade oss om vi inte kunde komma och berätta lite om Sverige, hur vi firar jul och andra svenska traditioner. Självklart ville vi det! Så vi stack dit, visade lite bilder från Sverige, bjöd dem på pepparkakor och pratade lite Svenska så de fick höra hur det låter. Som avslutning ställde vi oss upp i en ring och dansade "Små grodorna" med alla barnen! Haha riktigt kul! På lördagskvällen hade kyrkan en typ julkväll som skulle vara från Jesus tid. Man fick bland annat prova på att göra egna rep, en liten skål av lera, ett litet leksaks får och till sist kunde man gå in i stallet och träffa Maria, Josef och Jesus. När vi kom dit stod där en fåraherde och tog emot oss och berättade lite om kvällen. Precis innan vi skulle gå vidare tittar Isa upp på honom och säger "Thank you God!" Haha så söt!
Men att bara ha familjen här runt omkring mig den här veckan har varit sååå härligt!! Brottas med syrran, pappas dåliga skämt och mammas supergoda mat!! Ja allt har jag saknat!! Även skönt att få lite hjälp med barnen. Ibland blir det lite stressigt att hinna med, speciellt om man har alla tre! Nu helt plötsligt fanns där hur mycket tid som helst och jag märkte även på barnen att de tyckte det var roligt att ha min familj här. Speciellt Isa som har frågat efter Emma ett antal gånger varje dag sen de åkte hem. Är så glad att de kunde komma hit och hälsa på mig! 
 
 
 
 
Tema Sverige på Isas skola
 
Lussebak
 
 
 
 
 
 
Vår lilla husalf, Jolly Jim, fick också smaka en lussekatt
 
Fick fin present av min kära syster! 
 
Jultema-kväll med Kyrkan
 
 
Downtown Wilmington
 
 
 
 
The battleship
 
 
 
 
 
 
 
 
Jolly Jim verkade också tycka det var sorgligt när min familj skulle åka hem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0