God Jul


Kommentarer
Postat av: Kristina

Hej Linnea!
Vilken bra blogg du har! Önskade lite fler inlägg men de inlägg du skriver är så bra och intressanta så det väger upp :)
Barnen är så otroligt gulliga! Är alla tre barnen helsyskon eller har Isa någon sjukdom? Hon är väldigt olik sina syskon.

Vänliga hälsningar / Kristina

Svar: Hej Kristina!Vad roligt att du tycker om min blogg! :) Jag håller med dig, önskar själv att jag haft tid att uppdatera oftare men är så svårt att få tiden att räcka till till allt man vill göra! Men ska absolut göra ett försök! ;)
Barnen är helsyskon men Nya och Maverick är mer lika sin mamma medan Isa är mer lik sin pappa. Kommer verkligen att bli svårt att lämna dem efter att ha varit så mycket med dem under ett helt år!

Ha en fortsatt bra vecka!
Hälsningar Linnea
Linnea Jönsson

2013-01-20 @ 20:26:48
Postat av: Johanna

Hej Linnea!
Hoppas du har det bra i USA!
Jag tänkte ställa några frågor till dig om hur det är att vara Au-Pair.
Vilket företag har du åkt via? Var det svårt att hitta rätt familj? Kunde du mycket engelska innan du åkte?
Kram från Johanna :) !!

Svar: Hej Johanna!Vad kul att du hittat till min blogg! :)
Jag har åkt med STS som samarbetar med den amerikanska organisationen "Au Pair Care" och det tycker jag har funkat jättebra!
För mig gick det väldigt fort, jag skypade bara med två familjer innan jag bestämde mig för att åka till denna värdfamiljen som jag är hos just nu. Allting kändes rätt efter bara första samtalet så jag bestämde mig ganska fort. Men för min bästa kompis som också är au pair här i USA samtidigt som mig tog det lite längre tid. Tror hon skypade med runt 10 familjer innan hon hittade en som passade för henne så det är nog väldigt olika. Jag kände mig ganska osäker på engelskan när jag kom hit men det var också en av de största anledningarna till att jag valde att åka för här blir man tvingad till att prata engelska hela tiden och då lär man sig mycket snabbare också. Gick lite trögt i början och fick be folk att upprepa saker och så men nu flyter det på ganska bra och det är otroligt skönt! :)

Hoppas du fått svar på allt du undrar och tveka inte att höra av dig om du undrar något mer!
Kram från Linnea! :)
Linnea Jönsson

2013-02-04 @ 11:25:15
URL: http://www.wangorango.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0