Första veckan

Dags för första jobbveckan med barnen! Denna veckan är min värdfamiljs nuvarande au pair också här som jag ska gå bredvid och förhoppningsvis lära mig alla rutiner. Jobbar totalt ca 30 timmar i veckan då jag först har hand om dem ett par timmar på morgonen och ser till att de blir klara för skola och dagis som jag sedan kör dem till. Sen har jag ledigt och kan hitta på vad jag vill mellan 9-15 när de är i skolan. Hämtar upp dem igen vid 15, fixar lite fika, hjälper till med läxor och ser till att de badar/duschar tills mina värdföräldrar kommer hem runt 18. Veckans största utmaning kommer definitivt bli att lära mig köra vänstertrafik!! Så på måndagen när vi lämnat av barnen i skolan var det min tur att sätta mig bakom ratten. Kändes verkligen helt fel att köra på vänster sida!! Och ännu värre blev det när man kom fram till en korsning eller rondell! Kollar automatiskt åt vänster men nu kommer bilarna från höger!! Helt bakvänt allting! Och varje gång jag ska blinka så sätter jag igång vindrutetorkaren  istället!! Sjukt störigt!! Men man får väl ge det lite tid!

 

 

Tisdag blev det en sväng till gymmet. Riktigt skönt och välbehövligt!! Bredvid gymmet fanns en liten fruktmarknad där man kunde hitta alla möjliga frukter och grönsaker som de odlar här. Var ju självklart tvungen att köpa ett par kiwifrukter eftersom det är så stort här. Måste ju smaka mycket godare här då! Hittade även ett stort brunt päron som såg spännande ut, och gott var det också!!! På eftermiddagen blev det en liten tur ner till Titirangi beach med hunden.

 

Kiwi från kiwiland :)

 

På onsdagen blev det en liten utflykt till Piha beach! Superfint ställe med massor av fina utsiktsplatser längs hela vägen. Fast fick försöka lägga all fokus på körningen istället. Världens kringelikrokvägar!! Och så vänstertrafik på det! Men det gick bra som tur var!

Hämtade upp barnen på efter middagen och stack ner till Titirangi beach för att leka lite. Mötte även upp en annan au pair och hennes barn där.

 

Dagsutflykt till Piha beach 
 
Waitakere Ranges
 
 
 
 
 
 
 
 
Piha Beach
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bus på lekplatsen vid Titirangi beach
 
 
 
 
 
 

På torsdagen fick jag prova på motorväg och stadskörning då vi stack in till Auckland city för att käka lunch och kolla lite affärer med några andra au pairer i området. Fixade även en telefon och GPS vilket känns tryggt när jag så småningom ska ut och köra själv. Lokalsinne är definitivt inte en av mina starkare sidor…

På eftermiddagen blev det lek och bus i poolen med barnen.

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0