Påsklov

De två kommande veckorna har barnen påsklov från skolan och denna veckan är även min värdmamma ledig från jobbet. Har varit en ganska lugn vecka där vi varit hemma och lekt och pysslat, varit på några lekplatser och en dag stack vi och kollade Rio 2 på bio.

 

 
 

På tisdagskvällen åkte jag in till Auckland för att kolla på en handbollsmatch. Handboll är verkligen ingen stor sport här på Nya Zeeland. Existerar knappt, många som inte har en aning om vad det är. Men trots det finns det faktiskt ett handbollslag här i Auckland!! Ett gäng som brukar träffas varje tisdagskväll och spela lite mest för att det är kul och ikväll skulle de spela träningsmatch mot Nya Zeelands landslag. För på fredagen skulle nämligen Nya Zeeland att möta Australien i en kvalmatch till handbolls-VM. Var både kul och intressant att se även om handbollen inte var på riktigt samma nivå som hemma i Sverige och Europa. Även skillnaden på antal åskådare var extrem. Biljetterna var gratis så bara att komma och gå in och sätta sig, trots det var hallen nästan tom… tänk er bara hur det hade varit om Sverige skulle möta tex Danmark i en VM-kvalmatch och biljetterna skulle varit gratis, haha!! Hejade ju självklart på Nya Zeeland men tyvärr så blev det Australien som får representera Oceanien under VM.

 

VM-kvalmatch, Nya Zeeland vs Australien

 
 

På lördagen åkte jag hem till Julia, en annan au pair från Sverige som bor här i Auckland. Köpte lunch och stack ner till stranden. Hur skönt som helst! Så stannade där hela eftermiddagen. På kvällen stack vi in till Auckland City för att kolla på comedy-show. Hur kul som helst!! :)

 
 
 
 
 
 
 

På söndagen mötte jag upp två andra au pair-tjejer för att sticka ut på en liten hike här i Waitakere rangers som ligger ca 5 min från där jag bor. Verkligen en fin dag med kanonväder! Härligt!! 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0