Påskhelgen

Då var det påsk! Har inte ens haft tid att tänka på det nu i och med allt annat. Men alltid lika kul med högtider och traditioner. Speciellt att se hur de firar runt om i världen. Förra året blev det amerikansk påsk och i år nyzeeländsk. Hade planerat att hänga med min värdfamilj upp till norra delen av ön där de har en liten stuga vid stranden. Har hört att där ska vara väldigt fint. Men tyvärr var vädret så dåligt att vi bestämde oss för att åka en annan helg. Men blev lite andra planer istället. På fredagen åkte jag med familjen in till Auckland där självaste påskharen skulle komma i en helikopter och släppa ut massor med påskägg! Hur häftigt som helst ju och barnen var verkligen förväntansfulla! Men tyvärr var där så mycket folk att ingen av oss lyckades få ett endaste påskägg. Så blev lite av en besvikelse…men som tur var fanns där andra roliga saker att göra. Killarna fick både ansiktsmålning, tatuering och ballong innan vi gick hem. På kvällen åkte jag in till Auckland för att kolla på bio och käka med några andra au pair-tjejer som jag träffade på förberedelsekursen. Trevligt som bara den! :)

 

Påskfirande i Auckland

 
 
 
Här kommer påskharen med alla ägg!! :D
 
Botanisk trädgård
 
 

På lördagen hängde jag med min värdfamiljs andra au pair, Pete, för att kolla när han spelar rugby. Har aldrig kollat på en rugbymatch innan men kul att se hur det funkar. Speciellt eftersom det är en av de största sporterna här.
På kvällen åkte jag med min värdfamilj till en påsk-festival där jag sedan mötte upp tre andra au pairer. Mycket trevlig kväll med karuseller, sockervadd, munkar, olika shower och uppvisningar och fint fyrverkeri som avslutning.

 

Rugbymatch

 
 
 
Påskfestival
 
Djurutställning
 
 
 
 
 
 
 
 

På söndagen var vi ett gäng au pairer som tänkt testa på paddle boarding. Vädret såg fint ut hela morgonen fram tills 30 min innan vi tänkt mötas upp…då började regnet verkligen att ösa ner!! Och så höll det på under största delen av dagen så fick planera om lite och hoppas på bättre väder imorgon. Så istället blev det en tur till Aucklands museum. väldigt stort och fint och mycket att titta på. Var där i över 3 timmar!

 

Aucklands museum

 
 
 
 

Måndag och solen strålar fint!!! Yey!! Dags att testa på paddle boarding!! Allt verkade perfekt ända tills vi kom fram till stället vi skulle hyra från, då var där självklart STÄNGT!!! Ahh!! Sjukt besvikna var vi allihopa!! Men vi tog en liten chansning och stack till en annan strand och som tur var hade uthyrning av paddle boards där!! Alla på gott humör igen och redo att ge sig ut på havet! Måste säga att det var lite svårare än vad jag tänkt. Tog väl ca 2 min innan jag trillade i vattnet, haha. Men som tur var var det inte så kallt. Men sen gick det bättre. Gick väldigt lätt på ena hållet men när man sen skulle vända och försöka paddla tillbaka i motvind och vågor var det betydligt jobbigare! Men det gick det med! Sen var vi alla ganska trötta och hungriga så blev en sväng till Burger Fuel för att fylla på i skafferiet så att man säkert inte går minus i dieten här…som om det nu skulle vara nån risk! ;)

 

 
Redo för paddle boarding!! :) 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kan man vara två på samma paddle board?...ja!! :D
 
Kan man vara tre på samma paddle board?...Nej!! :P
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0